2018/2019 10.09.2018  -  11.03.2019
Vejledning

Forældre - barn (2-3 år) (FB)

Forældre/barn er et hold for mor, far eller bedsteforældre og barn, hvor der vil være god mulighed for hyggelig kvalitetstid.

Gennem leg, sang og dans udvikler vi barnets sanser og motoriske færdigheder.
Det bliver rigtig sjovt for både børn og voksne, så skynd jer afsted - jeg glæder mig til at se jer.

Hilsen Camilla

Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Forældre - barn (1-2 år) (FBS)
Forældrebarn 1-2 år er et hold, hvor børnene skal blive mere bevidste om, hvad kroppen kan. De skal udfordres og udvikles motorisk. Vi skal øve os i at trille, slå kolbøtter, hoppe, synge og meget mere. Vi skal også grine, lege og have det sjovt.
Vi garanterer at alle får sved på panden - både børn og far/mor.
Vi glæder os til at se mange nye gymnaster.
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Krudtugler 0.klasse (KRU)
Krudtuglerne er et hold for årgang 2012, hvor vi skal have det sjovt. Børnene skal have fundet armkræfterne frem og i gang med at lave saltoer, flik flak, stå på hænder og mange andre spring. Der skal dog også være plads til grin og leg.
Vi glæder os til at se og gense mange aktive gymnaster.
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Danserytmepiger 6. - 8. kl. (RYP)

Danserytme for piger fra 6.-8. klasse, er for piger der vil danse, dyrke fed gymnastik og have det sjovt. Du vil blive udfordret, arbejde med forskellige teknikker og møde en masse nye søde piger.
Hvis det lyder som noget for dig, så kom er vær med. 

Vi som trænere glæder os til at se en masse i den nye sæson.

Sophie, Mille og Emma 
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Drengespring 1. - 4. klasse. (Drspr)

Drengespring, 1. klasse og op.

Er du en ung frisk fyr fra årgangen 2007 til 2011, som stortrives med springgymnastik og ønsker at udvikle dig selv i dette univers, så kom og vær med på vores springdrenge-hold. Vi skal lave en masse styrketræning, springgymnastik, fælleslege og som det aller vigtigste, så skal vi have det sjovt. Vi glæder os til at se dig.

Mvh trænerne på springdrenge (Simon, William, Mathilde, Mille, Kasper og Rikke)

Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Pigespring/rytme 1.-3. klasse (PSR)

Kom og vær med på Pigespring/rytme 1-3. klasse.

Pigespring/rytme 1-3. klasse er for friske og glade piger, der godt kan lide at springe og bevæge sig til god musik. Vi leger, hopper, løber, springer, danser og griner rigtig meget. Vi vil give jer udfordringer og sved på panden, så I kan dygtiggøre jer - og i slutningen af sæsonen skal vi lave to opvisninger, så andre også kan se, hvad vi har lært og øvet gennem sæsonen. Vi glæder os rigtig meget til at se dig og dine veninder, når vi starter op i uge 37.

Mange Gymnastikhilsner
Frederikke, Emilie, Anne-Sofie, Mathilde H, Mette J, Camilla Z & Randi
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Springlopper, 4-5 år (splop)

Kom og vær med på et hold hvor vi rigtig skal bevæge os og have sved på panden.

Vi vil træne motorikken ved hjælp af leg og vi skal løbe, hoppe, danse, bruge en masse redskaber, høre god musik og have det sjovt.

Vi glæder os til at se en masse små glade gymnaster, der skal lave gymnastik uden mor og far.

Hilsen Vanessa og Søren

Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Pigespring/rytme 4. - 7. kl. (spm-7)

Pigespring/Rytme 4. - 7. kl. 

Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

De nye mænd (HH)

DE NYE MÆND

Trænger du til at komme igang og få bevæget kroppen?

Gymnastik for mænd i alle aldre - med fokus på en god træning hvor grundgymnastikken er udgangspunktet, og hvor pulsen kommer op.

Tidligere gymnastikerfaring er OVERHOVEDET ikke nødvendigt, bare mød op

og vær med.

INGEN OPVISNING - INGEN DRESSCODE😃

Bedste hilsner Susanne Knudsen

Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Cross Gym 18+ (crgym)

Crossgym. 18+

Holdet er for friske mænd og kvinder der ønsker at konditions- og styrketræne. Træningen består af opvarmning, som er forskellige puls og styrke sekvenser. Vi slutter altid træningen af med cirkeltræning, hvor der bliver brugt enkelte redskaber, såsom elastikker, kettle-bells og slam-balls, ellers er det primære redskab, vores egen krop. Crossgym. er for alle, uanset hvilken form man er i.

Jeg glæder mig til at se både nye som gamle!

Camilla

Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

CrossGym. teens (5.kl.+) (Crote)

Crossgym. teens er for dig som går i 5. klasse og opefter. Holdet er for friske drenge og piger der ønsker at konditions- og styrketræne, evt. som supplement til en anden sportsgren. Træningen består af opvarmning, som kan være lege eller forskellige puls og styrke sekvenser. Vi slutter altid af med cirkeltræning, hvor der bliver brugt enkelte redskaber, såsom elastikker, kettle-bells og slam-balls, ellers er det primære redskab, vores egen krop. Crossgym. er for alle, uanset hvilken form man er i.

Jeg glæder mig til at se DIG!

Camilla

Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Motionsdamer (MD)

Så slår vi igen døren op til en ny sæson, og jeg håber meget at se både kendte og nye ansigter.

Det er et meget blandet hold, så der er plads til alle. Vi bestræber os på at komme

hele vejen rundt, så I føler, I er godt brugt efter timen. Samtidig er der plads til hygge og snak og gerne

et godt grin undervejs. Nye er velkomne til at prøve 1-2 gange, før I binder jer for hele sæsonen.

Velkommen til – hilsen Inge

Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Pilates Formiddag (PI)

Hej Pilates gymnaster damer og herrer

Har du lyst til at være med til Pilates?

Pilates er et system af stræk- og styrkeøvelser, som er udviklet for mere end halvfems år siden. Pilatestræning styrker musklerne og gør dem spændstige. Det er med til at give en bedre kropsholdning, smidighed og balance. Øvelserne foregår langsomt og kontrolleret i takt med vejrtrækningen for at øge kropsbevidstheden. Det fremmer styrke og udholdenhed.

Formålet med øvelserne er at ”genopbygge” den naturlige stilling i rygsøjlen, nedsætte unødige spændinger i kroppen og øge kropsbevidstheden.

Pilates er en velegnet træningsform for alle uanset alder og baggrund. Den er derfor relevant for enhver, lige fra supermotionisten til den inaktive.

Vi begynder med en let opvarmning og træner styrken med håndvægte (fyldte vandflasker) eller elastikker.

Er du på barsel, tager du din baby med og kan få strammet mavemuskler og andet op, medens den lille sover. Medbring liggeunderlag.

Jeg glæder mig til at se mange nye og gamle kendte ansigter.

Gymnastik-hilsen fra Astrid.

Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Danserytmepiger 3. - 5. klass (RYPI)

Hvis du er en frisk og glad pige, som går i 3.-5. klasse og elsker gymnastik eller aldrig har prøvet det før, men bare kan lide at bevæge sig, så er Rytmepiger lige noget for dig. Det bliver kanon fedt.
I løbet af sæsonen vil vi:
• lave en masse fede serier.
• have et par ekstra-træninger.
• lave 3 forårsopvisninger.
Vi skal have nogle hyggelige timer med leg, styrke og fede serier. Hver gymnast udvikles indenfor rytmisk gymnastik. Vi vil styrke fællesskabet på holdet. Holdet er for alle, uanset om du er øvet gymnast eller helt ny i gymnastikken.

Kom og prøv, tag din veninde med og husk det gode humør.
Vi glæder os til at se jer.

Gymnastikhilsner Karen Louise og Ulrikke.
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Floorball for børn 10+ (Fball)

Floorball

For både drenge og piger, som har lyst til at spille en anden sportsgren end de traditionelle boldspil. Floorball er med stav og en lille bold, også kendt som hockey.

Vi skal først og fremmest have det sjovt med at spille en masse kampe og derved få sved på panden, men vi skal også lære tricks til at blive gode til at spille floorball.

Du skal møde op i indendørssko og sportstøj. Har du egen floorball stav, må du gerne medbringe denne, og ellers lånes de til træningen.

Aldersgrænsen er fra 10 år og opefter (født tidligst i år 2008)

Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Sønderborg Mixhold (SMH)

Sønderborg Mixhold 2018

Træningstid: Tirsdag fra kl. 19 – 21

Træningssted: gl. Dybbølhal

Instruktører: Klaus, Helle, Dorthe, Hanne, Nanna og Allan
 

Her er gymnastikholdet for mænd og kvinder 30+, som gerne vil dyrke gymnastik på et plan, hvor alle kan være med.
Holdet er et opvisningshold.

Pris: kr 500
Kom og vær med, det bliver sjovt!
Læs mere og tilmeld dig på: http://gymnastik.dybbol-iu.dk/

Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Yoga Aften (Forår) (YOGAS)

Yoga 

Yoga er et fantastisk frirum i en travl hverdag og det jeg vil give dig, er en time om ugen hvor du kan få lov til at finde ro, være nærværende og fuld tilstede, i det du gør. Du skal ikke præstere eller vise andre hvor meget du kan. Du skal nyde og være tilfreds med, at være der hvor du er, lige nu.

Du får et pusterum og du skal bare læne dig tilbage og lade mig guide dig.

Timen bygges op af Hatha yoga og yin yoga. Jeg vil blande timerne imellem disse to stilarter.

Hartha yoga er klassiske yogastillinger og åndedrætsøvelser. Tempoet er roligt og alle kan være med, også selvom du ikke har prøvet yoga før. Vi bruger blokke og bælter og bruger tid på, at finde gode måder at komme ind i stillingerne på.

Yin yoga er lange, dybe stræk. Du vil blive guidet ind i en stilling hvor du får god tid til at slappe af og være i stillingen. Vi ligger i stillingerne i 3-5 minutter, så vi rigtig kan komme ind og arbejde med kroppens bindevæv, som er mere sejt end musklerne.

Vi slutter timen af med afspænding.

Du skal medbringe din egen måtte og tæppe. Har du en yogablok, må du meget gerne medbringe denne.

Namasté

* Susan

Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Dancefit (DF)

DanceFit er en sjov og effektiv træning og en fantastisk måde at starte ugen på.

Alle kan være med uanset alder, køn, eller koordinationsevne. Det vigtigste er, at man har det sjovt og får pulsen op. Vi danser til forskellige genrer, både de kendte hits men også spændende, mindre kendte udenlandske numre.

Selve dansetimen er også et mix af forskellige dancegenrer, hip-hop, musical, latin og indisk.

Den nye sæson starter i september, så kom med og bevæg dig, få sved på panden og smil på læben.

Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Motionsboksning for voksne (Fo (Mbok2)
Motionsboksning
Træning for hele kroppen. Til motionsboksning vil der være mange forskellige elementer af styrke og konditionstræning.
Træningen kræver ingen forudsætninger, og alle kan være med uanset alder, form og niveau. Øvelserne kan tilpasses individuelt og der vil blive taget hensyn til diverse skavanker. Øvelserne er hentet fra boksning og vil bestå af styrkeøvelser, løb, sjipning, slag på sandsække og puder.
Der vil ikke blive bokset mod hinanden. Træningen vil være af en times varighed og kræver ingen udstyr af deltagerne ud over træningstøj.
 
Hilsen Rene
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Yoga formiddag (Forår) (YF2)

Yoga.

Jeg vil gerne tilbyde en blid og rolig yogaform med en blanding af korte flow-sekvenser og god tid i de enkelte stillinger. Der arbejdes målrettet med åndedrættet og med at skabe smidighed og bevægelighed i kroppens led der lægges især vægt på siddende og liggende stillinger. Kroppen både styrkes og afspændes. Alle kan være med, uanset alder og eventuelle skavanker.

Hilsen Sara

Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Pilates Aften (Piaf)

Pilates, 100 forskellige måder at træne din core på.

Styrker både små og store muskler hvilket giver slanke, stærke og smidige muskler frem for stærke, korte og fyldige.

Kommer hele kroppen rundt - også de muskler, du måske slet ikke aner, du har, bliver trænet.

Beskytter dig mod overbelastning af musklerne i de andre sportsgrene, du dyrker.

Giver en sund og god modvægt til de mange uhensigstmæssige arbejdsstillinger, de fleste af os udsætter kroppen for.

Styrker kroppens svageste led - både ryggen, lænden, maven og bugen styrkes.

Giver en bedre balance mellem krop og sind.

Stimulerer blodcirkulationen i hele kroppen.

Er yderst velegnet til genoptræning efter skader eller operation.

Er meget skånsom, og derfor kan alle uanset køn, alder og forudsætninger være med.

Giver en rankere kropsholdning.

Øger kropsbevidstheden.

Hilsen Sara

Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)